Khamis, 13 November 2014

Teknologi Di Hujung Jari

Kali ini catatan ditulis dari telefon bimbit selepas muat turun application Blogger dr Google Play Store. Jadi ini merupakan percubaan pertama mencatat dari telefon bimbit.
Hari ini tugasan di pejabat agak mencabar. Namun Alhamdulillah berjaya siapkan semuanya tepat pada masa. Kebetulan hari ini hari Khamis dan selepas waktu pejabat nanti ambil barang dari supplier. Walaupun tempahan tak banyak..namun masih ada lagi. Syukur Alhamdulillah..Semenjak dua menjak ini masa agak terbatas. Kena kursus luar daerah hampir sebulan. Kadang ada jugak mood malas nak buka facebook2.Patutnya buatlah sharing gambar ke..cuma bila dah buat sebelum ini tak ada yang respon jadi mood pun menurun.
Cuma untuk pemasaran barangan yang kami jual aku gunakan medium media sosial yang sedia ada dan percuma. Ada 2 akaun Facebook, 1 FB Pages, Instagram, Twitter (tapi tak aktif lansung), terbaru Carousell dan sudah semestinya wajib dan perlu bagi penjual onlie ialah sebuah blog. Semuanya penting dan membantu. Kot-kot orang terjumpa masa tengah cari kat Aunty Yahoo atau Uncle Google, bolehlah appear bisnes kecil kami ni. Diam tak diam dah hampir 5 tahun kami meniaga kecil-kecilan ni. Memang ada hasrat nak buka kedai atau mempunyai showroom. Namun manalah ada modal. Tetapi tanpa diduga ada satu tawaran diberi oleh supplier. Ibarat pucuk dicita ulam mendatang. Cuma tawaran tu perlu diteliti dan dibincangkan lagi. Berkat doa Layar Empayar Damishqi agaknya tiba-tiba dia buka mulut cerita tentang rancangannya. Projek apa ya? Kalau berjaya barulah boleh cerita. Buat masa ni aku berharap kami boleh bekerjasama dengan tawaran tadi tu. Kalau berjaya dan meletup, maunya berhenti kerja agaknya. Heh..heh..Boleh tumpu perhatian pada keluarga dan perniagaan. Seperti sekarang adakala haru biru gak nak handle 3 perkara dalam satu masa. Kerja, keluarga dan perniagaan (walaupun kecil) perlukan komitmen. Banyak pula idea nak menaip. Harapan agar impian LED (ringkas jelah) tercapai. Amiin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan